Dombon-a-tanya, Budapest

Bár a világon mindenhol gyártanak játékokat, de olyan játékokat csak mi tudunk készíteni, amik rólunk mesélnek. Játékok a Balatonról és a budai Hegyvidékről, a nádszagú vízről, a kék hegyekről, a hatalmas gesztenyefákról és a zakatoló gyermekvasút világáról.

Tervezők: Nagy Anna Nóra és Berán Emese
Gyermekversek, marketing: Garbai Nóra 

A játékok és kiegészítők tervezése a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem MOME+ inkubációs programja keretében történt. [bővebben]

A program keretében a mentoraink: Branyiczki Imre és Koós Pál.

Fotó: Veres Ádám
Fajátékok: Kelemen Ákos, Kelemen Ákos, Sáfrán Katalin, Cakker Péter, Hermann Zoltán, Dóczé Zsóka, Tóthné S. Csilla, Marlok Tamás, Jakus Edina, Almádi Attila, Kővári Tamás   

                                                             

2015. tavaszi-nyári katalógus 


Mindannyiunk meséje

Az Eperfa játékok a mi életünk két legmeghatározóbb szerepet betöltő helyszínéhez, a Balatonhoz és a budai Hegyvidékhez kapcsolódnak. Ismerjük és szeretjük az itt élő állatokat és növényeket, a házakat és a Gyermekvasutat, hiszen mind a saját gyerekkorunkat idézi fel és meséli el újra, most már a saját gyerekeinknek is.

Nagy Anna Nóra a játékokkal, Berán Emese a textil kiegészítőkkel, Garbai Nóra pedig a játékokhoz írt versekkel idézi fel e helyszínek számtalan, a gyermekkorunkat átszövő meséjét.

Felelősség a következő generáció iránt

Támogatóinknak (Magyar Madártani Egyesület, Balaton-felvidéki Nemzeti Park, Pilisi Parkerdő, Széchenyi-hegyi Gyermekvasút) az adott területet legjobban ismerő szervezeteket kértük fel. A játékok tervezése velük szorosan együttműködve, az ő szakmai tudásuk felhasználásával történik.

A játékaink megismertetik a gyerekekkel az őket körülvevő világot, segítenek megszerettetni velük a környék állatait, növényeit, épületeit és járműveit. Így már kiskorukban megtanulhatják, hogy mindenki felelősséggel tartozik a környezetünk iránt.

Minden játékunk hozzájárul a gyermekek készségeinek fejlesztéséhez.

A játékainkhoz felhasznált anyagok mindegyike, tökéletesen gyerekbarát.

Esély

Játékaink nagy részét megváltozott munkaképességű, vagy szociálisan hátrányos helyzetű emberek készítik, mert hiszünk abban, hogy mindenki ért valamihez, csak lehetőséget kell biztosítani a tehetségük kibontakozásához.

Játékaink alapanyagának olyan fafajtákat választottunk, amelyek életük során parkokat, fasorokat díszítenek, de ha elöregszenek és kidőlnek, méltatlanul tűzifa lesz belőlük. Kivéve azt a párat, ami hozzánk kerül, mert ezek újra visszakerülnek a kisgyerekkor forgatagába.

Törekszünk arra, hogy minden alapanyagunkat Magyarországon szerezzük be és minden gyártónk hazai legyen, ezzel kölcsönösen támogatva egymást a hozzánk hasonló, hazai kisvállalkozásokkal.

Ahhoz, hogy a mi meséink valódi játékokká válhattak, elengedhetetlen volt a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem inkubációs programja által nyújtott lehetőség és főleg két mentorunk, Koós Pál és Branyiczky Imre támogatása, türelme és belénk vetett hite, a kezdetektől fogva.

Felelősség a környezet iránt

A játékokhoz felhasznált összes faanyag a Duna-Ipoly Nemzeti Park területéről származik, hiszen tudjuk, hogy egy nemzeti parknál jobban senki nem vigyázhatna ez erdőkre, annak teljes ökoszisztémáját szem előtt tartva, a legkisebb élőlényektől a legnagyobbakig.

Törekszünk arra, hogy minden általunk használt alapanyag hazai legyen, és a játékokat gyártó műhelyek minél közelebb legyenek egymáshoz, hogy a gyártáshoz elkerülhetetlen szállításokkal minél kevésbé terheljük környezetünket.

Összhang

Minden játékunk a Balatonhoz és a budai Hegyvidékhez kötődik. A játékok színeinek a Balaton párás zöldjeit, a naplementék szürkés rózsaszínjét, a budai hegyek ezerárnyalatú kékjét választottuk, amely minden játékunkon visszaköszön.

A játékok egymással jól kombinálhatóak, és a gyerekek fejlődéséhez igazodva, az egyes darabok egymásra épülnek.

Minden általunk tervezett játékhoz - ahol csak lehet - természetes anyagokat használunk. Hiszen az ezekben előforduló göcsök, forgók, vagy a kisebb színeltérések ugyan úgy hozzátartoznak ezekhez a játékokhoz, elmesélve ezzel az anyagok saját történetét. Így a felhasznált anyagok a gyerekekkel együtt érnek, változnak és alakulnak, hogy játékaink végül teljesen eggyé válhatnak majd a gazdájukkal.